Projectmatig collecteren kinderkamp Rusland

De komende periode gaan we collecteren voor een kinderkamp dat in augustus in Rusland gehouden wordt.  Het kinderkamp wordt georganiseerd door de kerk in Zuid-Rusland. Zij proberen elk jaar financiën bij elkaar te krijgen voor een tiendaags kinderkamp. Op dit kamp kunnen ze ongeveer 80 kinderen ontvangen. De kerk heeft het verlangen de kinderen over Jezus te vertellen op dit kamp. Via de kinderen, krijgen ze ook contacten met ouders.

De kerk is erg gastvrij en erg actief in de samenleving. De liefde voor God staat centraal en dat is ook merkbaar aan hun activiteiten. Er is veel zorg voor ouderen en anderen die moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. Zo draaien ze bijvoorbeeld een project voor verslaafden, om rust en regelmaat te krijgen in hun leven. Met kerst voeren ze een musical op in het weeshuis. Verder evangeliseren ze in het ziekenhuis, de gevangenis, onder studenten en andere groepen.

Ook komende zomer is het de bedoeling een kinderkamp te organiseren. Hiertoe worden kinderwerkers uit andere plaatsen gehaald, er is onderdak nodig, en spullen om activiteiten met de kinderen te kunnen doen. U begrijpt, daar is geld voor nodig, ongeveer € 1000. De kerk is dankbaar dat onze gemeente hiervoor wil geven. Het bedrag dat we samen opbrengen zal tegen de zomer aan hen worden gegeven. Na de zomer zullen ze laten weten hoe het kinderproject is verlopen.

Wilt u hier meer over weten, neem dan contact met ons op via de contact-pagina.